Επιμέλεια σελίδας: Πέτρος Αϊβαλής, Φωτορεπόρτερ - τηλ. επικ.: 210 8656731 & ηλεκτρονική αλληλογραφία: petrosaivalis@gmail.com *
Συνήγορος του Παιδιού: 40% των παιδιών απειλούνται από τη φτώχεια εν έτει 2016


"Σκέφτομαι πως αυτά τα τρία συστατικά πρέπει νά 'χει η ζωή: το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό. Το μεγάλο είναι να βρίσκεσαι μέσα στην πάλη για μια καλύτερη ζωή. Όποιος δεν το κάνει αυτό, σέρνεται πίσω απ' τη ζωή. Το ωραίο είναι κάθε τι που στολίζει τη ζωή. Η μουσική, τα λουλούδια, η ποίηση. Το συγκλονιστικό είναι η αγάπη. Νίκος Μπελογιάννης

Μετάφραση {Translate]

ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

Η πρωταγωνίστρια της ταινίας “Η κλέφτρα των βιβλίων”, Sophie Nelisse

Mιλά στο TLIFE!


 


    Από την περασμένη Πέμπτη κυκλοφορεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, από την Odeon, μία δραματική ταινία εποχής που δεν πρέπει να χάσεις! Πρόκειται για το “Η Κλέφτρα των Βιβλίων” από το σκηνοθέτη της επιτυχημένης σειράς «Ο Πύργος του Ντάουντον» και βασισμένη στο ομώνυμο best seller του Αυστραλού συγγραφέα Markus Zusak. Είναι μια έντονη, παραμυθένια ιστορία που είναι βγαλμένη από την ίδια τη ζωή. Η ιστορία ενηλικίωσης της Liesel, με φόντο τη φρίκη της ναζιστικής Γερμανίας και του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

    H νεαρή κοπέλα μετακομίζει στο σπίτι της ανάδοχης οικογένειας των Hubermann. Η προσαρμογή της στη νέα πραγματικότητα είναι δύσκολη, αφού η μητριά της Rosa και οι συμμαθητές της τής κάνουν τη ζωή δύσκολη. Το μόνο που κρατάει στα χέρια της είναι το κλεμμένο εγχειρίδιο ενός νεκροθάφτη, το οποίο δεν μπορεί καν να διαβάσει, αφού δεν ξέρει γραφή και ανάγνωση. Αυτή θα είναι και η αρχή της καριέρας της ως… κλέφτρας!

    Η Liesel θα αρχίσει να κλέβει βιβλία που πετάνε οι ναζί στη φωτιά για να τα κάψουν, βιβλία από τη βιβλιοθήκη του δημάρχου, βιβλία που τη συντροφεύουν στις περιπέτειές της παρέα με το φίλο της, Rudy στους δρόμους της πόλης, βιβλία που θα γεμίσουν τις ώρες του άλλου φίλου της, του κυνηγημένου Max.

    Ο νεαρός Εβραίος Max, που κρύβεται από τους ναζί, θα φιλοξενηθεί για αρκετούς μήνες στο υπόγειο των Hubermann περνώντας τις ώρες του δίπλα στη φιλομαθή Liesel. Η φρίκη του πολέμου, ωστόσο, ξέρει να τρυπώνει ακόμη και στα κλειδαμπαρωμένα υπόγεια... 

    Η ιστορία ενηλικίωσης της Liesel έχει ως φόντο ιστορικά γεγονότα-σταθμοί για τη ναζιστική Γερμανία, όπως η Νύχτα των Κρυστάλλων, το κάψιμο των βιβλίων και η θριαμβευτική νίκη του Αφροαμερικανού Τζέσε Όουενς στους Ολυμπιακούς του 1936 στο Βερολίνο.



    Την σκηνοθεσία της ταινίας υπογράφει ο Brian Percival ενώ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους βλέπουμε τον τον βραβευμένο με Όσκαρ Geoffrey Rush, την δυο φορές υποψήφια για Όσκαρ Emily Watson, τη Sophie Nélisse και τον Nico Liersch. To TLIFE, εξασφάλισε αποκλειστική συνέντευξη με την νεαρή πρωταγωνίστρια της ταινίας, την μόλις 14 ετών Sophie Nélisse.



    Τι σου άρεσε περισσότερο στον χαρακτήρα που υποδύεσαι, τη Liesel;
    Είναι αρκετά σκληρή και είναι υπέροχο να την υποδύομαι γιατί περνά από διάφορα συναισθηματικά στάδια. Στην αρχή σκεφτόταν "Είμαι λίγο φοβισμένη και λίγο τρομαγμένη" και στη συνέχεια, καθώς προχωρά η πλοκή γίνεται πιο σκληρή και γενναία. Αλλά στη συνέχεια θα βρει την αγάπη και θα δημιουργήσει μία πολύ ιδιαίτερη σχέση με τον Max, οπότε πραγματικά περνά διάφορες καταστάσεις. Είναι καταπληκτικό το να την υποδύεται κανείς, γιατί δεν είναι ένας εύκολος ρόλος. Είναι ενδιαφέρον να πειραματιστείς με αυτόν.

    Βρίσκεις ομοιότητες ανάμεσα σε εσένα και τη Liesel;
    Είναι αγωνίστρια, κι εγώ λίγο. Δε θα εγκαταλείψω εύκολα όταν θέλω κάτι. Είναι γενναία και δεν εγκαταλείπει, σε αυτό μοιάζουμε περισσότερο.



    Πώς είναι να συνεργάζεσαι με την Emily Watson και τον Geoffrey Rush;
    Είναι τόσο καλοί γιατί είναι επαγγελματίες και μπορώ να μάθω τόσα πράγματα από αυτούς. Αποτελεί έμπνευση ο τρόπος που δουλεύουν, το πώς ερμηνεύουν και όλη τους η προετοιμασία πριν από αυτό. Μερικές φορές μου δίνουν συμβουλές, το οποίο είναι υπέροχο. Είναι τόσο διασκεδαστικό, σα να σε κακομαθαίνει κάποιος, το να έχεις την ευκαιρία να είσαι καθημερινά μαζί τους.

    Ποια είναι η καλύτερη συμβουλή που σου δίνουν;
    Τις περισσότερες μέρες δε μου δίνουν απαραίτητα συμβουλές μιλώντας μου, αλλά μόνο με το να είναι εκεί και να μαθαίνω πως προετοιμάζονται πνευματικά.



    Τι ταινία πιστεύεις θα είναι;

    Πιστεύω είναι μία ταινία που δίνει έμπνευση, γιατί αν και πραγματεύεται τον πόλεμο, δεν είναι καταθλιπτική. Είναι λυπητερή εξαιτίας των όσων έγιναν , αλλά κατά κάποια έννοια η ταινία προτείνει έναν διαφορετικό τρόπο να δεις τα πράγματα. Οι λέξεις είναι όπως η ζωή. Η Liesel μαθαίνει να διαβάζει και επιβιώνει εξαιτίας αυτού. Αυτό συμβαίνει στην πραγματική ζωή. Εάν περνάς δυσκολίες, μπορείς να δεις και την άλλη πλευρά των πραγμάτων. Και λόγω των λέξεων, εκείνη μπορεί να δει τον κόσμο πιο όμορφο. 

    Σου αρέσει το διάβασμα; 

    Μου αρέσουν μόνο τα βιβλία που μου αρέσουν. Εννοώ ότι, σε κάποιους μπορεί να νην αρέσει ένα βιβλίο κι αφού το τελειώσουν να πουν, “εντάξει, ήταν κακό”. Αλλά αν είναι ένα κακό βιβλίο που πρέπει να διαβάσω, θα σκεφτώ, “Είναι βαρετό. Δεν θα το διαβάσω καθόλου.” Αν  είναι ένα καλό βιβλίο αλήθεια θα το διάβαζα και μάλιστα πολύ γρήγορα και θα έλεγα, “εντάξει, θέλω να διαβάσω και το άλλο". Αν είναι κακό θα μου πάρει δέκα χρόνια να το διαβάσω!



    Ποια είναι τα αγαπημένα σου βιβλία;
    Μου αρέσουν πολύ τα περιοδικά - ημερολόγια τύπου, κοριτσίστικα πράγματα. Αλλά η καλύτερή μου φίλη μου πρότεινε ένα βιβλίο που μου άρεσε. Αρχικά, δεν πίστεψα ότι θα είναι το είδος μου. Ήταν μια σειρά βιβλίων μυστηρίου, φαντασίας που μιλάει για τα ζώα και έχει τίτλο FABLEHEAVEN. Μου άρεσε πολύ και διάβασα και τα τέσσερα. Είναι πολλές σελίδες, αλλά είναι πολύ ωραία οπότε αυτά είναι τα αγαπημένα μου. 

    Πώς ήταν στο Βερολίνο;

    Ήταν ωραία που κάναμε γυρίσματα στο Βερολίνο. Ήταν διασκεδαστικό και επιμορφωτικό το ότι η ταινία γυρίστηκε στην Γερμανία. Μπορείς να μάθεις περισσότερα γιατί είσαι στον τόπο όπου έγιναν όσα πραγματεύεται.



    Μιλάς γερμανικά;
    Ξέρω να μετράω μέχρι το 100. Ξέρω να πω, “Tchόss,” “Hallo,” “Wie geht es dir?” “Mir geht es gut.” Κάποιες λέξεις. Αλλά δεν πιστεύω πως μετά από 4 μήνες θα ξέρω να μιλάω γερμανικά.

    Τι είναι αυτό που σου αρέσει στην υποκριτική;
    Αγαπώ το ότι παίζω κάποιο ρόλο που δεν είμαι εγώ και δοκιμάζω πράγματα που δεν έχω δοκιμάσει ποτέ. Είναι απίστευτο να μπαίνεις στο χαρακτήρα κάποιου και να είσαι σαν αυτόν. Είναι δύσκολο – άλλωστε είναι δουλειά- αλλά είναι πολύ διασκεδαστικό και μετά μπορείς να κοιτάξεις τον εαυτό σου και να πεις, “Το δοκίμασα κι αυτό” και είναι ωραίο πράγμα.



    Βλέπεις πολλές ταινίες;

    Ναι, οι ταινίες δεν είναι σαν τα βιβλία και ακόμα και αν είναι βαρετές ή κακές, θα τις δω όπως και να έχει. Ξέρω είναι χαζό αλλά μου αρέσουν αυτές οι “χαζοταινίες”. Ο μπαμπάς μου λέει, “Γιατί βλέπεις αυτά τα πράγματα;”. Κι εγώ γελάω με τον εαυτό μου που τις βλέπω αλλά μου αρέσουν πολύ όλες οι ταινίες.

    Με ποιους ηθοποιούς θα ήθελες να συνεργαστείς;
    Μου αρέσει πολύ ο Johnny Depp και πιστεύω είναι ξεκαρδιστικός στους Πειρατές της Καραϊβικής. Ίσως και με την Jessica Chastain, πιστεύω ότι είναι καλή. Είναι πολλοί αξιόλογοι ηθοποιοί. Με τους περισσότερους θα ήθελα να δουλέψω, όλοι έχουν να μου δώσουν πολλά πράγματα.



    Θα συνεχίσεις να ασχολείσαι με την υποκριτική;
    Ναι. Εκτός και αν δεν αρέσω πια και σταματήσουν να με προσλαμβάνουν. Όσο όμως θα έχω την δυνατότητα θα συνεχίσω.
    Επιμέλεια κειμένου: Άρτεμις Θύμιου

    Δεν υπάρχουν σχόλια: